Çevrimiçi mağazaların SEO optimizasyonu için AI

Optimizasyon, SEO

İçindekiler

Günümüzde popüler olan SEO optimizasyonunda AI araçlarının kullanımı, verimliliği artırmak ve birçok süreci otomatikleştirmek için yeni fırsatlar sunuyor. Bu yazıda, AI SEO’nun ne olduğuna, bir çevrimiçi mağazanın arama motorlarındaki tanıtımının AI ile nasıl daha otomatik hale geldiğine ve bunun için hangi araçların kullanılabileceğine bakacağız.

AI SEO Nedir

Yapay zeka veya AI, birçok sektörü dönüştüren devrim niteliğinde bir teknolojidir ve SEO da bir istisna değildir.

AI SEO, bugün makine öğrenimi ve yapay zeka tekniklerini kullanan araçlar kullanılarak web sitesi tanıtımının organize edilmesi sürecini tanımlamak için kullanılan terimdir. Bu, hızla gelişen nispeten yeni bir sektördür: neredeyse her gün yeni araçlar ortaya çıkıyor ve eskileri iyileştiriliyor.

Yapay zeka tabanlı araçlar artık bir dizi SEO görevini gerçekleştirmek için aktif olarak kullanılıyor, bunlara şunlar dahildir:

  • İçerik analizi ve optimizasyonu
  • Anahtar kelime ve arama amacı araştırması
    Otomatik içerik oluşturma
  • Sitenin teknik analizi ve optimizasyonu
  • Kullanıcı davranışı analizi
  • Ve çok daha fazlası

Çevrimiçi mağazaların SEO’su için yapay zeka kullanmanın faydaları

SEO için yapay zeka kullanarak şunları yapabilirsiniz:

  • Bir dizi işlemi otomatikleştirin. Yapay zeka, e-ticarette veri analizi ve rapor oluşturma gibi çok sayıda rutin görevi otomatikleştirmenize olanak tanır.
  • Büyük verilerle çalışırken hataları en aza indirin. Yapay zeka sistemleri, büyük hacimli çevrimiçi mağaza verilerini yüksek doğrulukla analiz ederek manuel olarak fark edilmesi zor olan eğilimleri ve kalıpları belirleyebilir.
  • Zaman kazanın. Yapay zeka kullanımı manuel çalışma ihtiyacını azaltır ve kaynakları daha stratejik görevler için serbest bırakır.

Yapay zekanın çevrimiçi mağazaların SEO optimizasyonu için nasıl kullanıldığı

Temel SEO optimizasyonu genellikle oldukça zahmetli bir süreçtir. Yapay zeka araçları işinizi büyük ölçüde kolaylaştırabilir. İşte bunları nasıl kullanabileceğiniz.

Anahtar kelime araştırması

Geleneksel olarak, bu süreç oldukça zahmetlidir ve kendi semantik çekirdeğinizi oluşturmak için eğilimleri belirleyerek veri analizinde önemli çabalar gerektirir. Ancak, yapay zekanın yardımıyla bu süreç önemli ölçüde optimize edilebilir ve otomatikleştirilebilir.

Yapay zeka araçları, arama sorguları hakkında büyük miktarda veriyi analiz edebilir, kalıpları belirleyebilir, anahtar kelimeleri anlamsal gruplara göre kümeleyebilir ve hatta yeni alakalı anahtar kelimeler ve ifadeler önerebilir. Bu tür araştırmalara dayanarak, yalnızca temel optimizasyonu oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda yapıyı genişletebilir, örneğin, ayrı bir tam teşekküllü sayfa ve bir trafik kaynağı olacak bir çevrimiçi mağaza için yeni, potansiyel olarak başarılı bir ürün filtresi oluşturabilirsiniz. Genç bir web sitesini tanıtmaya gelince, anahtar kelimelerin rekabet gücünü değerlendirmek de önemlidir ve yapay zeka bu görevi sizin için çok daha kolay hale getirebilir.

İçerik Optimizasyonu

Yüksek kaliteli, alakalı içerik oluşturmak SEO’nun temel görevlerinden biridir. Yapay zeka, fikir üretmekten ve metin yazmaktan mevcut içeriği analiz etmeye ve iyileştirmeye kadar çeşitli aşamalarda içeriği optimize etmek için son derece yararlı bir araç olabilir.

Örneğin, AI şunlara yardımcı olabilir:

  • Arama sorguları ve trendlerin analizine dayalı makale fikirleri üretmek
  • Belirli bir konu hakkında metinlerin ilk taslaklarını oluşturmak
  • Metinleri anahtar ifadeler için optimize etmek, alaka düzeyini ve okunabilirliği artırmak
  • Dil bilgisi, üslup ve olgu hatalarını bulmak ve düzeltmek
  • İçeriğin yapısını ve mantığını iyileştirmek için metni yeniden yazmak için AI kullanmak
  • SEO’yu göz önünde bulundurarak meta etiketler ve alt başlıklar oluşturmak
  • İçeriğin benzersizliğini ve intihal içermediğini kontrol etmek

Metin yazmak ve içeriği optimize etmek için AI kullanmak, önemli miktarda zaman ve emek tasarrufu sağlamanızı sağlar ve ayrıca içeriğin kalitesini ve arama motorları için alaka düzeyini artırır. Aynı zamanda, bugünlerde metinleri optimize eden ve üreten araçların yanı sıra, metni AI ile kontrol etme misyonuna sahip araçların da popüler olduğu unutulmamalıdır. Örneğin, sitelerde yer vermek üzere sunacağınız metinler oluşturmak için AI kullanmayı planlıyorsanız, böyle bir doğrulama hizmetinden alınan bir ekran görüntüsü eşliğinde bir web yöneticisinden bir yorum alırsanız şaşırmayın. Günümüzde birçok kişi, iyi okunanlar bile olsa, üretilen içeriklere karşı temkinlidir.

Arama amacı analizi

Bir çevrimiçi mağazayı tanıtma stratejisi, ticari sayfaları tanıtmaktır, bu nedenle hangi arama sorgularının ticari olduğunu açıkça anlamak önemlidir. Amacı, yani kullanıcıların arama sorgularının ardındaki amacı anlamak, SEO optimizasyonu için çok önemlidir. AI araçları, arama amacının derinlemesine bir analizini gerçekleştirmeye, ana kalıpları ve amaç türlerini (bilgilendirici, gezinme, işlemsel, vb.) belirlemeye ve sitenin içeriğini ve yapısını bu amaçlar için optimize etmeye yardımcı olabilir.

Örneğin, AI, kullanıcı hedeflerini ve amacını daha iyi anlamak için anahtar kelimeler, arama sorgusu bağlamı, arama sonrası davranış verileri ve diğer bilgiler arasındaki anlamsal ilişkileri analiz edebilir. Bu analiz, daha alakalı ve değerli içerik oluşturmak, sayfaları farklı amaç türleri için optimize etmek ve böylece kullanıcı memnuniyetini artırmak için kullanılabilir; bu da arama motoru sıralamalarını olumlu yönde etkiler.

Teknik görevlerin otomasyonu

AI, içerikle çalışmanın yanı sıra SEO ile ilgili bir dizi teknik görevi otomatikleştirmek için de yararlı olabilir. Bunlar şunları içerir:

  • Site denetimi ve teknik hataların tespiti
  • Kırık bağlantıların izlenmesi ve ortadan kaldırılması
  • Sayfa yükleme hızının optimize edilmesi
  • XML site haritalarının oluşturulması
  • Site yapısının ve gezinmenin analiz edilmesi
  • Dahili bağlantıların optimize edilmesi
  • Robots.txt ve diğer teknik dosyaların oluşturulması
  • Arama motorlarında sayfa indekslemesinin izlenmesi

Yapay zekanın ve veri analizinin size yardımcı olabileceği çok sayıda teknik görev ve çevrimiçi mağazaların ortak sorunları da var, bunlardan biri de. Evet, bir tarayıcıdan yükleyebilir ve AI’ya onu analiz etme ve belirli sonuçlar çıkarma görevini verebilirsiniz. Tam olarak ne elde etmek istediğinizi açıkça tanımlamak, tüm nüansları ve detayları belirtmek önemlidir, böylece araçtan en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.

Makaleler için konu bulma

SEO uzmanlarının görevlerinden biri, siteyi düzenli olarak yeni, güncel ve alakalı içerikle doldurmaktır. Ancak ürün kartları söz konusu olduğunda bu genellikle bir sorun değilse (yeni bir ürün yeni bir karttır, yalnızca doğru şekilde optimize etmek önemlidir), o zaman izleyiciler için ilginç olacak ve aramada iyi sıralanacak yeni blog makaleleri için fikir üretmek genellikle zordur.

Örneğin, Chat GPT belirli bir nişteki makaleler için konu seçimine yardımcı olur:

Çevrimiçi mağazaların SEO optimizasyonu için AI 1 - BirinciSEO

AI araçları potansiyel içerik pazarlama konularını bulmanıza yardımcı olabilir. Örneğin, hedef kitleniz arasında talep gören ilgili konuları belirlemek için popüler arama sorgularını, sosyal medya trendlerini, rakip içeriklerini ve diğer verileri analiz ederler.

AI daha sonra arama içeriği analizi, sorgu sıklığı, bu sorgular için rekabet ve diğer SEO ölçümlerine göre makale fikirleri önerebilir. Bu, fikir üretme konusunda size zaman ve emek kazandırır.

Metin çevirisi

Çok dilli bir web siteniz varsa, çeviri karşılaştığınız en önemli ve büyük görevlerden biridir. Geleneksel olarak, insan kaynakları ayrı bir gider kalemi olan çevirilere dahil edilir ve bu maliyetler genellikle bütçenin çoğunluğunu oluşturur. Google Translate ile yıllarca çalıştıktan sonra, insanlar makine çevirisinin düşük kalitesine dair güçlü bir algı geliştirdiler. Ancak, modern AI tabanlı araçlar, iyi kalite sunarken bu sürecin maliyetini önemli ölçüde optimize etmenize ve azaltmanıza olanak tanır. Kısa sürede, optimize edilmiş SEO metinleri dahil olmak üzere büyük hacimli metinleri çevirebilirler.

Ayrıca, AI, hedef dildeki çevrilmiş metinlerin arama motorları için daha fazla optimize edilmesine yardımcı olabilir – doğru anahtar kelimeleri seçme, dilsel ve kültürel özellikleri hesaba katma, meta verileri optimize etme vb.

Mikro işaretleme oluşturma

Mikro işaretleme, arama motorlarının sayfaların içeriğini daha iyi anlamasına yardımcı olur. Doğru şekilde uygulanan mikro işaretleme, sayfaların arama motoru sonuçlarındaki alaka düzeyini önemli ölçüde artırabilir. Ancak bunu manuel olarak oluşturmak, özellikle büyük siteler için zahmetli bir süreçtir. AI araçları, sayfa içeriğinin ve site yapısının analizine dayalı olarak mikro işaretlemenin oluşturulmasını otomatikleştirebilir.

Ayrıca, AI en uygun mikro işaretleme türlerini seçmeye, doğruluğunu kontrol etmeye ve olası hataları bulmaya yardımcı olabilir. Bu, zamandan tasarruf sağlar ve yaygın hataları önler.

Çevrimiçi mağazaların SEO optimizasyonu için AI 3 - BirinciSEO

Rutin görevlerin otomasyonu

Birçok rutin SEO görevi yapay zeka kullanılarak otomatikleştirilebilir. Örneğin:

  • Metinlerin yazımını ve dilbilgisini otomatik olarak kontrol edin
  • Benzer ürünler için metni yeniden ifade etmek ve en benzersiz açıklamaları oluşturmak için yapay zekayı kullanın
  • Meta etiketlerinin, başlıkların, resimlerin toplu olarak oluşturulması ve optimizasyonu
  • Çeşitli SEO verilerinin toplanması, sıralanması ve analizi
  • Çevrimiçi bir mağazada yetkin bağlantı (doğru şemanın işlenmesi)
  • Raporlama

Ve yapay zekaya başarıyla dış kaynak sağlanabilen birçok başka tekrarlayan süreç. Bu, uzmanların daha yaratıcı ve stratejik görevler için zaman kazanmasını sağlar.

Çevrimiçi mağazaların SEO’su için yapay zeka araçları

Çevrimiçi mağazaları ve diğer siteleri optimize etmek için kullanılabilecek piyasada halihazırda çok çeşitli uzmanlaşmış yapay zeka araçları bulunmaktadır. Ancak, yukarıda da söylediğimiz gibi, düzenli olarak yenileri ortaya çıkmaktadır. Bu yazının yazıldığı tarih itibariyle, en popüler AI araçlarından ve sitelerinden bazıları şunlardır.

Grammarly AI

Çevrimiçi mağazaların SEO optimizasyonu için AI 5 - BirinciSEO

Gelişmiş yapay zeka algoritmaları kullanan, metni kontrol etmek ve geliştirmek için güçlü bir araçtır. Ana işlevi dilbilgisi, yazım ve noktalama işaretlerini kontrol etmektir, ancak Grammarly’nin yetenekleri bunların çok ötesine geçer.

Araç, metnin bağlamını ve stilini analiz ederek açıklık ve ifade gücü için kelime dağarcığında iyileştirmeler önerir. Metnin tonunu hedef kitleye göre uyarlamaya yardımcı olur ve kelime dağarcığını çeşitlendirmek için eş anlamlılar önerir.

SEO uzmanları ve çevrimiçi mağaza sahipleri için Grammarly özellikle şu durumlarda yararlı olabilir:

  • Site için yüksek kaliteli içerik oluşturma
  • Meta açıklamaları ve başlıkları yazma
  • E-posta bültenleri için metin yazma
  • Ürün açıklamaları hazırlama

ChatGPT

Neredeyse tüm İnternet kullanıcıları OpenAI tarafından geliştirilen bu sohbeti bilir. Sohbet, SEO’da çeşitli şekillerde kullanılabilen çok çeşitli yeteneklere sahiptir.

SEO için ChatGPT, optimize edilmiş metinler, meta açıklamalar ve başlıklar oluşturmak için bir araç olarak bir arama sorgusu oluşturucu olarak kullanılabilir. Ayrıca büyük miktarda veriyi analiz edebilir. Genel olarak, sohbeti tamamen farklı bir çalışma durumunda kullanabilirsiniz.

ChatGPT’nin güçlü yönlerinden biri çok yönlülüğüdür. Sizin için ne kadar yararlı olacağı doğrudan ondan nasıl yardım istediğinize bağlıdır. Kendi GPT’lerinizi oluşturabilir veya örneğin belirli görevlerle çalışmak için keskinleştirilmiş Serpstat’tan hazır olanları kullanabilirsiniz.

Bing AI

Microsoft Copilot olarak da bilinen bu, Bing arama motoruna entegre edilmiş bir yapay zekadır. Benzersizliği, İnternet’ten güncel bilgilere erişebilmesinde yatmaktadır; bu da onu özellikle SEO uzmanları için yararlı hale getirir.

Bu araç, kullanıcılar tarafından hangi içeriğin talep edildiğini daha iyi anlamanıza yardımcı olan daha bağlamsal ve alakalı arama sonuçları sağlar.

Copi AI

Çevrimiçi mağazaların SEO optimizasyonu için AI 7 - BirinciSEO

Pazarlama içeriği oluşturmak için özel bir araçtır. Pazarlama ve e-ticaretin özel ihtiyaçları düşünülerek tasarlanmıştır.

Copi AI’nın temel gücü, blog makaleleri, ürün açıklamaları ve reklam metinleri dahil olmak üzere çeşitli içerik türleri üretme yeteneğinde yatmaktadır. Araç, içeriği belirtilen anahtar kelimeler için optimize ederek SEO amaçları için ideal hale getirir.

Copi AI ayrıca ilgi çekici harekete geçirici mesajlar (CTA’lar) oluşturmaya yardımcı olur ve içeriğin tonunu ve stilini hedef kitleye göre uyarlar. Bu, özellikle iyi ifade edilmiş bir CTA’nın dönüşümü önemli ölçüde artırabileceği çevrimiçi mağazalar için önemlidir.

Mindjourney

Çevrimiçi mağazaların SEO optimizasyonu için AI 9 - BirinciSEO

Bu araç doğrudan SEO veya içerik optimizasyonuyla ilgili olmasa da, yetenekleri bir çevrimiçi mağazanın görsel bileşenini önemli ölçüde iyileştirebilir.

Midjourney sizin için neler yapabilir:

  • İçerik pazarlaması için çekici afişler ve infografikler oluşturun
  • Sosyal ağlar için görsel içerik geliştirin
  • Blog makaleleri için farklı stillerde görseller oluşturun

Midjourney özellikle şunlar için yararlı olabilir:

  • Bilgilendirici makalelerde soyut kavramları görselleştirme
  • Ürün kategorileri için benzersiz arka plan görselleri oluşturma
  • E-posta bültenleri ve açılış sayfaları için çizimler oluşturma

Midjourney ile oluşturulan görsellerin maksimum SEO etkisi için optimize edilmesi (öz, doğru adlandırılmış, alternatif metinlerle donatılmış) gerektiğini unutmamak önemlidir.

Serpstat

Bu hizmet birçok SEO uzmanına tanıdık gelir, ancak AI işlevleriyle de donatıldığını biliyor muydunuz? Zaten bir Serpstat aboneliğiniz varsa, AI araçlarını kullanarak şunları yapabilirsiniz:

Optimize edilmiş meta etiketleri oluşturun
Ürün açıklamaları için içerik oluşturun
SSS bölümleri yazın
Metnin benzersizliğini kontrol edin
İçerik pazarlaması için fikirler geliştirin
Ve çok daha fazlası

SemRush

Ayrıca AI işlevlerini uygulayan ve kullanıcıların daha da fazla avantaj elde etmesini sağlayan bir diğer çok popüler SEO hizmeti. Örneğin, SemRush, çevrimiçi mağaza kartlarınız, reklamlarınız, sosyal medya gönderileriniz ve çok daha fazlası için içerik oluşturabileceğiniz AI Writing Assistant adlı özel bir araç geliştirdi.

BuzzSumo

Bu, içerik pazarlaması için eğilimleri ve fırsatları belirlemek üzere AI kullanan bir içerik ve sosyal medya analiz platformudur. Bu araç yalnızca SEO’ya odaklanmasa da, çevrimiçi mağazanızın içerik stratejisini önemli ölçüde iyileştirebilir.

Yetenekleri şunları içerir:

  • Kendi materyalleriniz için fikir üretmeye yardımcı olan nişinizdeki popüler içeriklerin analizi
  • İşbirlikleri için kilit kanaat önderlerinin ve potansiyel ortakların belirlenmesi
  • Sosyal ağlarda marka ve ürün bahsetmelerinin izlenmesi
  • Rakip içeriklerinin etkinliğinin analizi

Jasper

Bu, içerik oluşturma sürecini önemli ölçüde hızlandırabilen ve iyileştirebilen gelişmiş bir araçtır. Jasper’ın yapay zekası, bu nişte maksimum etkinlik için büyük hacimli pazarlama içeriği üzerinde eğitilmiştir.

Ürün kartları için çeşitli açıklamalar dahil olmak üzere SEO için optimize edilmiş metinler oluşturmak ve meta etiketler oluşturmak, konulara veya anahtar kelimelere dayalı içerik fikirleri aramak için Jasper’ı kullanabilirsiniz.

Jasper belirli bir marka tonuna ve stiline göre özelleştirilebilir. Bu, yalnızca arama motorları için optimize edilmiş değil, aynı zamanda markanızın ses tonuyla da eşleşen içerik oluşturmanıza olanak tanır.

Çevrimiçi Mağaza SEO’su için Yapay Zeka Kullanmaya Nasıl Başlanır

Bu makaleyi okuyorsanız, yapay zekanın şu anda SEO’da sahip olduğu büyük etkiyi anlıyorsunuz ve ardından bir sonraki mantıksal soru ortaya çıkıyor – yapay zekayı çevrimiçi mağaza optimizasyonu için uygulamaya nereden başlamalı? İşte bazı öneriler:

  1. SEO ve içerik oluşturma için yapay zeka araçlarını kendiniz seçin ve test edin. Birçoğu ücretsiz veya test için freemium modeli altında mevcuttur. Her şeyden önce, hangi araçların gereksinimlerinizi karşılayabildiğini anlamak önemlidir.
  2. En başından itibaren yapay zeka ile odaklanabileceğiniz mevcut SEO stratejinizdeki en sorunlu alanları belirleyin. Örneğin, içerik fikirleri üretmek, metinler oluşturmak, semantik toplamak, rakipleri izlemek vb.
  3. AI çözümlerini uygulamak için bir süreç oluşturun, ekibin rollerini ve sorumluluk alanlarını tanımlayın. AI, insanlarla birlikte çalışmalı, onları tamamen değiştirmemelidir.
  4. Onaylanan araçları çevrimiçi mağazanın iş akışlarına kademeli olarak uygulayın. Ölçümleri kullanılmadan önce ve sonra izleyin.
  5. SEO’da AI kullanmanın en iyi uygulamalarını düzenli olarak inceleyin. Bu alan çok hızlı değişiyor.
  6. SEO için AI çözümleri alanı geliştikçe stratejileri ve süreçleri esnek bir şekilde ayarlamaya hazır olun.

Önemli olan denemekten korkmamak ve yapay zekanın pazarlama ve SEO alanına getireceği değişikliklere hazır olmaktır. En son teknolojileri başkalarından önce kullanırsanız, büyük bir rekabet avantajına sahip olursunuz.

SEO’da AI: Gelecek ne getiriyor?

Yapay zeka teknolojilerinin SEO’da halihazırda aktif olarak kullanılmasına rağmen, bu alan hala gelişiminin erken aşamalarındadır. Önümüzdeki yıllarda, arama motoru optimizasyonu alanında AI yeteneklerinin üstel olarak büyümesi bekleniyor.

Bugün, SEO’da AI’yı neyin beklediğini yalnızca tahmin edebiliriz:

  1. Dil modellerinin daha da iyileştirilmesi, daha derin anlamsal anlayışa ve insan benzeri içerik üretimine yol açacaktır.
  2. Gelecekte, araçlar büyük verileri daha verimli bir şekilde işleyebilecek ve kullanabilecektir.
  3. Sıralamaları iyileştirmek, amacı anlamak ve kullanıcı ihtiyaçlarını karşılamak için AI’yı doğrudan arama motorlarının çalışmalarına tam ve evrensel olarak uygulamak için çok az şey kaldı.
  4. Ayrıca, zamanla, giderek daha fazla pazarlama platformu SEO ve diğer dijital pazarlama görevlerine kapsamlı bir yaklaşım için AI’yı araçlarına entegre ediyor.

Elbette, yeni fırsatların yanı sıra, SEO’da AI kullanımı belirli zorlukları da beraberinde getiriyor:

  • Yapay zekayı kullanmanın etik sorunları, önyargı ve veri manipülasyonu sorunları.
  • Yeterince eğitilmemiş AI modelleri tarafından düşük kaliteli veya alakasız içerik üretme riskleri.
  • Ekipte AI ile etkili bir şekilde çalışabilecek kişilerin eksikliği teknolojiler.
  • Karmaşık AI çözümlerini ölçeklendirme ve destekleme sorunları.
  • AI tarafından oluşturulan içerik için fikri mülkiyet ve telif hakkı sorunları.
  • Sürekli öğrenme ve hızla değişen AI teknolojilerine uyum sağlama ihtiyacı.

Ancak, SEO’da AI kullanmanın potansiyel faydaları ağır basmaktadır.

Büyük olasılıkla, önümüzdeki 5-10 yıl içinde, yapay zeka, internetteki çevrimiçi mağazaların ve diğer sitelerin büyük çoğunluğu için SEO süreçlerinin ve stratejilerinin ayrılmaz bir parçası haline gelecektir. Bu nedenle, kullanımından kaçınarak, gelecekte şirketinizi çok geride bırakabilirsiniz. İnternet pazarlama ajansımız, tüm gelişmiş teknolojilerin nabzını tutar, bu veya bu teknolojilerin web sitesi tanıtımına tam olarak ne gibi faydalar sağlayabileceğini biliyoruz. Sitenize profesyonel bir şekilde bakmak ve SEO ekibimizle işbirliği yapmak istiyorsanız, aşağıdaki formda iletişim bilgilerinizi bırakın.

Son Yazılar

Back to top