SEO Rakip Analiz Aracı Nedir?
SEO rakip analiz aracı, rakiplerinizin optimizasyon çabalarını ve belirli arama motorlarındaki SERP performansını analiz etmenizi sağlayan profesyonel bir araçtır. Bu araçla, istediğiniz herhangi bir rakibi birçok metrik açısından analiz edebilirsiniz.
Rakip analiz aracı, SEO hakkında fikir edinmenizi sağlar. Rakiplerinizin stratejilerinin durumu, sıralamaları ve anahtar kelime performansı gibi birçok konu hakkında ayrıntılı analizler yapabilirsiniz.
Rakip analiz aracı, stratejinizi geliştirmeniz ve rakiplerinizin önüne geçmeniz için size somut veriler sağlar. Rakiplerinizle rekabet etmek istiyorsanız, onlardan iyi stratejiler geliştirmelisiniz.
Daha iyi stratejiler geliştirmek için, rakiplerinizin mevcut SEO performansını ayrıntılı olarak bilmelisiniz. BirinciSEO rakip analiz aracı bunun için size yardımcı olacaktır.


SEO Rakip Analiz Aracı Nasıl Kullanılır?
- Rakip analiz aracı açıldıktan sonra analiz edeceğiniz rakip web sitesini kutucuğa yazın ve “Kontrol Et” butonuna tıklayın.
- Bir sonraki bölümde “Arama Motoru” bölümünden arama motorunu ve konum bilgisini seçin.
- Ekranın sol tarafındaki panelden detaylı inceleme için başlıkları kullanabilirsiniz.
- Ekranı aşağı doğru çektiğinizde rakibinizin performans sonuçlarını çeşitli başlıklar altında görebilirsiniz.
- Ayrıca istediğiniz başlık altında rakibinizin performansına dair bir Excel raporu alabilirsiniz.
SEO Rakip Analiz Aracıyla Neler Yapabilirsiniz?
Rakiplerle Paylaşılan Anahtar Kelimeleri Görün

SEO rakip analizi yaparken en önemli nokta, web siteniz ile rakibinizin web sitesi arasındaki ortak anahtar kelimelerin listesidir.
Sektörünüzde faaliyet gösteren rakipleriniz mutlaka sizinkine benzer anahtar kelimeleri listeleyecektir. Bu anahtar kelimelerde rakiplerinize karşı performansınızı görebilirsiniz.
Girdiğiniz web sitesinin paylaştığı anahtar kelimeleri ve en önemli rakipleri görebilirsiniz. Top 1-10-30-50-100 filtrelemesi ile paylaşılan anahtar kelimeleri bir tabloda ve sıralı olarak görebilirsiniz.
Tabloda her rakip belirli bir renkle gösterilir. Belirli tarih aralıklarında her gün rakiplerin paylaştığı anahtar kelime sayısındaki değişimi takip edebilirsiniz. Tablo ile tüm rakipleri tek bir ekranda karşılaştırabilir ve değişimi izleyebilirsiniz.
Ayrıca rakiplerle paylaşılan anahtar kelimeleri sırayla görebilirsiniz. Burada belirli bir haftalık aralıktaki sayı ve bir sonraki haftadaki sayı verilir. Paylaşılan anahtar kelime artış sayısı bir sonraki hafta sayısının üstünde yeşil renkle verilir. Paylaşılan anahtar kelime düşüş sayısı kırmızı renkle verilir. Bu sayede haftalık olarak rakibinizin anahtar kelime paylaşım sayısındaki değişimi takip edebilirsiniz.
Google Sıralamalarına Göre Filtrele

Google Sıralamasına Göre Filtrele bölümünde, Google sonuçlarındaki rakiplerinize göre filtreleme yapabilirsiniz. Bu bölümde rakipleriniz Google’daki sıralama durumlarına göre listelenir. İncelediğiniz web sitesini sıralamalarda göremezsiniz. Ancak tüm rakiplerinizi inceleyebilirsiniz.
Öncelikle listede rakip sitenin sıralaması ve site adı yazılır. Arama ikonuna tıklarsanız rakibinizin anahtar kelimelerini ve Google’da ilk 100’deki sıralamasını görebilirsiniz. Bir yandan belirli bir tarihte her rakip için haftalık olarak sıralanan anahtar kelime sayısını göreceksiniz. Hemen yanındaki en sağdaki bölümde ise bir sonraki hafta için ortak anahtar kelime sayısını göreceksiniz.
En sağ tarafta yeşil bir artı işareti ve en üstte bir sayı görebilirsiniz. Bu, ortak anahtar kelime sayısının ilk haftadan ikinci haftaya arttığını ifade eder. Burada gördüğünüz kırmızı eksi işareti ve sayı, ikinci haftada azalan ortak anahtar kelime sayısını ifade eder.
Bu bölümde rakip web sitesine tıkladığınızda sizi doğrudan ilgili rakibin web sitesine yönlendirecektir. Bu özellik web sitenizin ve rakiplerinizin Google SERP performansını detaylı bir şekilde incelemenizi sağlar. Bölümün en üstünde Filtreler bölümü bulunmaktadır. Alan adı bölümüne yazarak sadece istediğiniz rakibi inceleyebilirsiniz. Yan tarafta bulunan 1-3-10-30-50-100 topunu seçerek istediğiniz sayıda rakibi inceleyebilirsiniz.
Paylaşılan Anahtar Kelimeleri Tarihe Göre Karşılaştır

BirinciSEO rakip analiz araçları SEO açısından birçok özelliği karşılaştırmanıza olanak tanır. Öncelikle rakiplerinizle ortak olduğunuz anahtar kelimeleriniz arasında tarih aralıklarına göre karşılaştırma yapabilirsiniz.
Analiz aracında “Filtreler” bölümünün en üstüne bakarsanız “Tarih” sekmesini göreceksiniz. Bu bölümden istediğiniz tarihi seçebilirsiniz. Seçtiğiniz tarih aralığı ile güncel tarih arasında ortak anahtar kelime sayısı açısından karşılaştırma yapabilirsiniz. Burada ortak anahtar kelime sayısının artıp artmadığını görebilirsiniz.
Daha detaylı bir inceleme yapmak istiyorsanız “Pozisyonları Göster” butonuna tıklamalısınız. Bu bölüme tıkladığınızda ilk etapta tüm kelimeleri daha detaylı inceleyebileceğiniz yeni bir sayfa açılacaktır. Açılan sayfada anahtar kelimelerin daha detaylı analizini yapma imkanınız bulunmaktadır. Ortak kelimeleri buradan daha detaylı inceleyebilirsiniz.
Rakiplerinizle Paylaşılan Anahtar Kelimelerin Raporunu Alın

SEO rekabet analizi aracı, anahtar kelimeler açısından web siteniz ve rakip web siteleri arasında detaylı bir analiz yapmanızı sağlar. Ortak anahtar kelimelerinizi birden fazla rakip ile karşılaştırabilirsiniz. Bu şekilde web siteniz için SEO çalışmalarının başarısı hakkında bir öngörüde bulunabilirsiniz.
BirinciSEO rakip analiz aracı ile SEO açısından yapılan tüm analizlerin raporunu alabilirsiniz. Sıralamalar bölümünde sağ üstte “Rapor Al” butonunu göreceksiniz. Buraya tıkladığınızda ekranda rapor seçenekleri belirecektir.
Ortak anahtar kelimelere sahip rakiplerinizin isimlerini CSV veya TXT olarak indirebilirsiniz. Bu, size sadece rakip isimlerini veren basit bir rapordur. Daha detaylı bir rapor almak isterseniz, ortak anahtar kelimeler ve alan adları gibi birçok öğeyi içeren PDF veya CSV formatında tam bir rapor indirebilirsiniz.
Tam bir rapor indirmek istiyorsanız, sisteme üye olmanız gerekir. Üyelik süreci ücretsizdir. Bütçenize yük olmadan üyelik adımlarını hemen tamamlayabilir ve istediğiniz formatta tam raporu kolayca indirebilirsiniz.
Rekabetçi bir SEO analiz aracı arıyorsanız BirinciSEO size profesyonel bir araç sunuyor. Bu araçla, ortak anahtar kelimelerinizi istediğiniz arama motorunda rakiplerinizle karşılaştırabilirsiniz. Üstelik tüm analizi yapmak ve raporu almak ücretsizdir.
Ücretsiz SEO Araçları
Diğer Ücretsiz BirinciSEO Araçları

Web Sitesi Hız Testi
Sitenizin hızını etkileyen faktörler hakkında ücretsiz raporu indirme ve gerekli iyileştirmeleri yapma fırsatını yakalayın.

Yapılandırılmış Veri Testi
URL'lerinizi ücretsiz yapılandırılmış veri test aracımızla analiz edin. İşaretlemelerinizin doğru olduğundan emin olun. Zengin snippet olasılığınızı ve tıklama oranlarınızı artırın.